marți, 22 septembrie 2009

Dezamagire

Am avut astazi parte de evenimente foarte aiurea si foarte nesimtite. Faptul ca traim intr'o tara in care nu mai exista respect si in care valorile si normele morale sunt aproape egale cu zero nu mai mira pe nimeni. Faptul ca in Romania oamenii au uitat sa traiasca si sa se bucure de viata si sa traiasca cinstit si onest iar nu mai mira pe nimeni. Talharii, prieteni care'ti infig cutitul pe la spate si altii care'l rasucesc, oameni care te scuipa atunci cand esti jos, oameni nebuni si vulgari, iar nu mai mira pe nimeni. Sloganul unei companii mari de la noi din tara e "Pentru ca Romania va creste prin bun simt si responsabilitate". Oare pe cine mint astia.
Azi am avut parte de un dezgust si de o dezamagire. Am dat si eu azi un examen la ANEFS pentru admiterea la master. Daca ieri eram consternat de faptul ca tinerii de varsta mea si apropiati mie erau speriati de Mama Focului la examenul de limba straina, azi am fost de'a dreptul dezamagit. Tineri care au o viata inainte sa munceasca si sa isi ridice o cariera frumoasa si banuoasa si cu o satisfactie spirituala (asta conteaza mai mult decat orice), furau fara nici un fel de menajamente cu tehnologii hi-tech sau wi-fi. am avut un astfel de specimen in spatele meu, si cat am stat in sala a vorbit baiatul ala incontinuu. Ce era sa'i fac? Sa'l iau la palme? Nu avea rost. Am asistat si la un scandal extrem de urat. S'a strigat la un moment dat din sala ca se fura si se copiaza iar comisia a deciz sa faca o perchezitiein tot amfiteatru. Jenibil! Intr'o societate civilizata si intr'o lume moderna se fura in ritmul si in halul asta. Rusine! Inteleg sa copiezi in sesiune, inteleg sa te mai consulti cu un coleg sau ceva de genul asta, dar chiar asa nu. Iar daca noi, tinerii din ziua de azi, tinerii care trebuie sa se ridice si sa scoata tara asta din nisipul asta miscator, facem lucruri de genul asta, nu mai am ce sa zic. Cum poti sa faci asa ceva? Cum poti sa te duci la un examen fara sa inveti si sa te bazezi exclusiv pe copiat? Poate de aceea in prezent ies tineri pe banda rulanta dar fara sa aiba habar de ceea ce ar trebui sa practice. Sunt multi tineri care termina liceul sau facultatea si habar n'au ce sa faca si cum sa faca pentru ca in toti anii s'au bazat exclusiv pe copiat. "Observam, ca atunci cand prezentul se cufunda in letargie, coruptie, mediocritate si intuneric, un resort supra uman, divin se pune in miscare la scara planetara aducand idei reformatoare sau amintiri despre trecutul glorios." - Oreste. Sper sa ajung si eu sa vad o astfel de desfasurare a lucrurilor la noi. Sper sa apuc.

Pace, Lumina si Iubire va doresc!

Niciun comentariu: