sâmbătă, 19 septembrie 2009

Omul

"Omul este unitatea de masura a tuturor lucrurilor." spunea filosoful grec Protagoras. Omul cunoaste totul de la bun inceput, dar pierde informatia pe parcurs ca apoi sa aiba o revelatie ca stie despre ce e vorba. Noi ne nastem cu toate cunostiintele Universului, ale Pamantului, ale Aerului, ale Apei si Focului. Noi cand ne nastem stim tot. Taica'meu are o vorba: "Bah, cand erai mai mic erai mai destept. Te prostesti pe zi ce trece." Si are dreptate. Din pacate marea majoritate a oamenilor fac treaba asta, uita niste lucruri esentiale. Dar sa nu gandim la nivel micro, ci la unul macro. In Egipt s'a descoperit mai demult un desen sau o hiergolifa (nu mai tin minte exact)in care este reprezant un bec cu filament. O reproducere a lui este in Muzeul de Istorie din Londra. Este un lucru interesant cum oamenii de'atunci au "inventat" sau nu un obiect fara de care noi in prezent nu putem trai. Omul, aceasta masina uimitoare care reuseste sa ne uimeasca (cel putin pe mine) in fiecare zi. Nu vorbesc de materia fizica si de chestia asta bruta pe care noi o numim "carne" sau "sistem osos si muscular" ci vorbesc de ceea ce se afla in creier, de rotitele acelea care se misca incontinuu pana la ultima suflare. Sa luam de exemplu visul. Ce reprezinta el? Se spune ca visam lucruri pe care ni le dorim, trairi emotionale cu care ne'am culcat sau lucruri de genul asta. Dar ce se intampla atunci cand visam "mesaje" sau cand visam viitorul? Nu de putine ori am auzit persoane care imi spunea ca au visat atunci cand a murit nush ce persoana importanta din viata lor, si ca au primit si un mesaj atunci etc. Nu de putine ori am auzit persoane care ziceau ca au vazut viitorul in visele lor. Chiar maica'mea imi povestea ca a facut un stravechi obicei cu busuiocul sub perna ca sa afle barbatul sortit ei si chiar asa s'a'ntamplat. Sau a reusit sa ma viseze pe mine prunc fiind in maternitatea din oras. Deci exista la nivelul undelor alpha si teta o legatura intre persoane, o legatura intre persoanele de pe intreg mapamondul. Eu spre exemplu am visat acum 2 nopti o casa frumoasa (asa cum imi doresc, dar exact asa cum imi doresc), o nevasta frumoasa cu aliura nordica si doi copii mai mult decat superibi. A fost o secventa scurta, a durat putine secunde, doar cat aia mici incepeau sa alerge spre mine. Ceea ce m'a marcat foarte mult a fost fraza spusa de baiat: "Papa, je t'aime!". Apoi visul a continuat sub o alta forma. Acea fraza m'a blocat. Mai in gluma, mai in serios, viitorul meu nu e in tara asta :D. Canada sau Franta, foarte probabil. Visul... Aceasta forma de prevenire si de atentie a corpului fascineaza omul din momentele primoridiale ale vietii. Ce e dincolo de om? Eternitatea!

Pace, Lumina si Iubire va doresc tuturor!

Niciun comentariu: