joi, 4 martie 2010

Asteptand la Soare


Din ciclul: d'ale Cocinii

Cand afara da un pic de caldura, cand razele Soarelui iti mangaie fata si parul iti e fluturat de un vant usor (daca ai par :))) nu poti sa te gandesti decat la doua chestii: mare si/sau munte. Ieri a fost cald afara si nu m'am gandit decat la nisipul ala plin de scoici din Vama, la bancile alea jegoase din Stuff, la muzica chill pe care o auzi la umbra unei umbrele dintr'un pahar de surubelnita. Ahh.., simteam gustul aerului in urechi :)). Nu, simteam gustul marii pe buze, aerul imi netezea fata, urechile imi erau astupate de player cu o muzica pe care o identific cu spiritul Vamii. Brusc trec la umbra. Si toata starea aia de Vama se transforma in rece. Brrr...., in doua saptamani sunt pe ghetar si cobor pe skiuri. Munte nou, partie noua, Austria tot veche, valea Innului nou, prieten vechi.. Ma trezeste un claxon de masina. Mdeah, cu o fatza de'aia sictirita ma uit la disperata de la volan, ma retrag intre masini si incep sa rad. Ma pun iar la Soare, Vama. Sar in umbra, HineterTux. Soare Vama, umbra Tux. Am repetat chestia asta de cateva ori. Saream ca tampitul cand la Soare si radeam, cand in umbra si skiam :)). Trece o baba pe langa mine si'si face cruce. Se uita pe urma la Biserica de langa mine si'o aud: Mare Ti'e gradina, Doamne. Si continui sa sar si sa rad. :)). Un lucru'i cert: imediat vine 1 Mai prin urmare Vama sa ne traiasca si si mai imediat imi fac o binemeritata vacanta la ski. Sper in ambele variante sa fie soare si frumos!


Azi ma trezesc cu unu pe geamu' de la balcon. Eu stau la casa, balconul fiind la etaj. Baiatul nush cum a intrat pe poarta, isi tranteste o scara pe balcon, se cocoata pe scara, imi vede toata casa, ma ridic de pe scaun speriat si trag jaluzelele. Deschid un geam pe verticala:

Cine sunteti? Si cum dracu ati ajuns aici?
De la Romtelecom, schimbam cablu. Era poarta deschisa.
(arunc un ochi pe celalalt geam, mai erau cativa cocotati si pe la vecini. deci operatiune de amploare)
Pai si daca tot schimbati cablu, de ce nu'l bagati in canal, sa se degajeze orasul asta, ca asa se face in orice oras mare din Europa... 
Nush dom'ne, intreaba'l pe sefu. Eu doar tai, trag, leg..., tai, trag, leg..., tai, trag, leg...
(inchid geamu', pun o haina pe mine si ies afara sa vb cu sefu)
Nu va suparati, dumneavoastra sunteti sefu (spus pe un ton mai accentuat)?
Da
Pai dom'ne, cum facem? Eu nu am fost anuntat ca intre orele x-y dumneavoastra va cocotati la mine pe perete. Daca eram in casa cu o duduie si faceam treaba aia? (obsedatilor, treaba aia inseamna sa bei un ceai, sa mai stai de vb, sa una alta)
Pai nu, dar eu am primit ordin sa pun un cablu nou in zona voastra.
Foarte bine, dar eu de ce nu sunt anuntat? Eu de unde stiu ca dumneata esti de la telecom? Bine, dupa fatza sunteti, dar totusi, ca idee. Si de ce dracu le cocotati pe sus si le intindeti si faceti panza de painjen din cabluri? Nu mai bine le bagati in canal si se scoateti frumos pe langa casa, sa arate frumos, estetic, ca asa se face intr'un oras civilizat. Sau suneti si dumneavoastra, ca si mine de'altfel, ca orasul asta este orice numai civilizat si frumos nu?
Dom'ne, eu am primit ordin sa fac asta. Ce pot sa fac? Ar fi costat mai mult..
N'aveti ce sa faceti.., va este frica, si oricum nu v'ati gandit la asta. Dar ca fapt divers, costa mai mult sa schimbi cablul, sa il ridici si sa'l intinzi si sa'l cablezi, ca mai apoi, peste ani si ani, cand se va descoperi si viata pe alte planete, sa coborati cablurile in canal.

Se intampla in Bucuresti a.k.a. Imputiciune/Cocina..., e suficient. Iar vine ploaia, iar frig, iar zapada, iar urat..


Pace Lumina Iubire

Niciun comentariu: