sâmbătă, 15 mai 2010

.. ci a urmasilor nostri!


Din ciclul Hai mai repede ca vine criza

Cine poate sa scoata tara din mocirla in care se afla? Cine are taria si puterea de a face schimbarile din Romania care sa faca in asa fel incat lucrurile sa mearga pe o directie ascendenta? Noi! Eu, tu si tu si tu si tu... toti care avem ceva de spus si toti cei care cunoastem ceea ce e bine si ce e rau pentru tara asta. Daca te plimbi in oras si vezi oamenii de pe strada ai sa vezi doar fete incruntate si fete care cauta ceva pe asfaltul cald.. cauta o oarecare salvare si o oarecare urma de speranta. Nu prea apuci sa vezi fete zambit sau oameni maturi si tineri. Noi suntem cei care putem sa crestem aceasta tara pentru a'i readuce credibilitate si prestigiu plan european si de ce nu, mondial. Iesind la o terasa aseara mi'am dat seama ca toti cei de'acolo nu erau deloc afectati de ceea ce se intampla in jurul lor. Si intr'un fel e bine pentru ca inseamna ca nu sunt chiar atat de speriati. Romanul este un om tanar si frumos, care stie sa'si traiasca momentul si care se bucura de ceea ce'i ofera viata. Asa a facut sute de ani si'asa a facut in toate momentele lui grele. Ori de cate ori era greu si tara ardea, intotdeauna era un tigan cu vioara care inveselea putin lumea; acum nu mai avem un tigan, el sta un pic in umbra, dar daca ne gandim putin ne canta un pic si ne inveseleste. Oameni tineri si frumosi care stau la masa si rad si se'amuza si se simt bine, care spun lucruri serioase si amuzante, la aburi de bere sau vin, lucruri ca te trimit in zone mai calde si mai frumoase. Un pic de zambet si un pic de credinta, dar un pic de razvratire si putina bataie cu pumnul in masa pentru a ne spune totusi doleantele. Suntem prea buni si prea inteligenti ca sa stam si sa inghitim toate prostiile pe care le debiteaza unii sau altii prin diverse conferinte de presa. Instig la lupta si la urlet, pentru ca tara asta nu este a lor si nici a noastra ci a celor ce vin dupa noi! Pentru asta vreau sa ne ridicam noi, toti cei tineri si cei puternici, vreau sa ne ridicam si sa luptam pentru ce este al nostru si ce ni se cuvine de drept! Nu este vorba neaparat de criza economica si de jugul pus de bravii nostri conducatori care s'au perindat prin diverse fotolii. Este vorba de tot ceea ce am rabdat timp de atatia si atatia ani, este vorba despre bataia lor de joc asupra celor care ii platesc si care ii fac sa fie mereu peste noi si peste limita bunului simt. Romani! Treziti'va! Adevarul e ca nu stim adevarul, iar daca l'am cunoaste ne'am lua cu mainie de cap, si'am arata ca un desen de van Gogh. Poate ne'am linisti imediat ce ar exploda vulcanul din noi si am face o revolutie, numai ca de data asta revolutia sa ne'o facem noi! Noi sa luptam pentru noi! Noi! Si cu toate astea, tinerii de la masa din terasa respectiva rad si zambesc in continuare!

Pace Lumina Iubire

Niciun comentariu: