marți, 18 mai 2010

Mens sana in corpore sano

Pe birou meu aglomerat de tot felul de chestii se afla si pachetul cu putinele mele carti de vizita. Si ma uitam la aceasta carte de vizita pe care scrie O minte sanatoasa intr'un corp sanatos, curios fiind de faptul daca pe cartea asta de vizita este scris corect e-mailul. Mi'au ramas ochii putin blocati asupra citatului si mi'am adus aminte de ceea ce am patit sambata. Sambata, dupa cum bine stiti, a fost ziua dinaintea concertului AC/DC :)) dar si ziua marii finale de handbal, unde echipa Oltchim Rm. Valcea a luptat pentru a lasa trofeul de pe masa sa ramana aici. Eu am facultatea in Sala Polivalenta ceea ce uneori e ca dracu, alteori e binevenit. Sambata de exemplu a fost prima varianta. Eu am mai multe cursuri, numai ca cel mai interesant si cel pentru care am aplicat la acest master este cel de neurologie care se tine sambata. Asa ca dimineata aia, cand am iesit afara am zis ca e mai bine sa merg cu masina, pentru ca era mult mai frig decat ma imbracasem eu si nu mai aveam timp sa ma intorc sa'mi schimb tzoalele. Ajuns intrarea Tineretului (sau cum s'o chema ea) constat ca era un cretos din neamul Tuzgurenilor care statea la panda dand explicatii la unii si la altii ca nu au voie sa urce cu masina spre Polivalenta. Ca era intrarea de la Polivalenta oprita e o chestie cat de cat ok (pt ca cine a fost la concerte cu masina la Polivalenta stie ce dezastru e), dar de ce era blocata si parcarea de la Palatul Copiilor? Aici n'am inteles exact. Dupa indelungi cautari si priviri prin parbrizul masinii ca sa'mi parchez si eu caroseria sub un copac cat de cat ok (batea vantu') ma indrept spre facultate, injurand cretosu' si pe cei din neamul lui ca nu au comunicat faptul ca se inchid parcarile respective. Si vad si eu sala unde se tine meciul. Dom'ne..., scaune noi, bune, comode, nu ca alea din anu 2 cand mai trageam cate un pui de somn intre seminarii, dar o sala fara aerisire, o sala fara indicatii reflectorizante, o sala cu o tabela electronica varza, un tavan prin care se deplaseaza tzantzos o familie de soricei.. Chestii de'astea! Ajung acasa si ma uit si eu la meci sa'mi incurajez fetele, si ma gandeam cat de aiurea e sa spui Felicitari fetelor ca au ajuns pana aici, ca si cum le'au sustinut din orice punct de vedere. Daca le televizeaza si se face reclama ca la fotbal s'ar imbogati si sportul asta la care suntem destul de buni si sunte o forta mondiala si europeana! Dar nu! La fel ca si la celelalte sporturi cu exceptie aberatiei de fotbal, ne aducem aminte ca avem oameni de valoare atunci cand se mai castiga cate o medalie sau cand se realizeaza un record. Daca nu, se baga placa aia tampita cu nu exista fonduri, nu avem unde, nu avem ce, nu avem nu avem nu avem. Nimeni nu face nimic pentru sport, nimeni nu'l sustine si nimeni nu'l implementeaza. La scoala nu se mai face ora de educatie fizica asa cum ar trebui sa se faca, iar profii care se ocupa de materia asta nu'si dau interesul asa cum profesorul lor si'a dat candva interesul. Nu exista competitii (mai demult era competitie de carting!) intre licee pentru ca liceele nu au unde sa exerseze. Uite asa, rand pe rand, se vad belele din sistemul nostru. Dar speram la zile si la momente mai bune!

Pace Lumina Iubire

Niciun comentariu: