duminică, 2 mai 2010

O ieseala

Ieri am facut o ieseala prin oras. Am crezut la un moment dat ca voi vedea un oras gol, bantuit de putini oameni care se plimba pe strazile calduroase..., dar NU. Un Magheru destul de gol pe asfalt dar pe trotuar plin de oameni care se plimbau agale. Oricum nu aveau unde sa se grabeasca, terasele tot acolo stateau. Ajung in centrul orasului si eram oarecum mandru de mine, ma simteam bine si fericit. Soare, cald, un vant usor....... Ehh, pe cine dracu mint, sufeream ingrozitor ca nu eram pe plaja din Vama. Si totusi, iata'ma pe strazile din centrul vechi al orasului plimbandu'ma tzantzosh printre strazi si admirand lumea de la mese salutandu'i pe unii si mirandu'ma la altii. Am fost surprins cand am vazut toate mesele de pe Smardan si Selari pline, ajungand in cele din urma pe Sf Dumitru. O singura masa libera in toata zona aia. Intr'un final m'asez si ma gandesc la diverse teme. Un pahar de vin si capul meu facand pe girofarul incercand sa vad oamenii care stateau sau care treceau pe langa mine. Incep sa vorbesc cu un englez care venise in tara cu chestii afacerioase si'a iesit la plimbare. Dupa foarte multe minute ma intalnesc cu cei cu care vorbisem pentru a sta la un pahar de vorba. Nu mica mi'a fost mirarea cand la sfarsit am vazut cat e ceasul. Foarte repede a trecut timpul aseara. Si cum ma indreptam spre casa ma simteam si mai bine, pentru ca aveam senzatia ca sunt intr'un oras din occident. Cu terase, cu oameni care stau cuminti la mese, cu lumina frumoasa pe strazi, cald.. Well, si cum treci de BNR si te indrepti spre Biserica Rusa, te trezesti: masini, lumina de suburbie (si esti in centru), jamaicani de Romania, looseri de bulevard.. Si atunci mi'am adus aminte de replica unui tip care se plimba alaturi de familie si prieteni de familie pe La Comedie: Uite bah, le'au trebuit 20 de ani sa faca o treaba cat de cat frumoasa, si'or sa mai treaca in 20 pana termina centru'.

Pace Lumina Iubire!

Niciun comentariu: