sâmbătă, 3 aprilie 2010

Pilda



Evanghelia lui Luca (5,11-32)

Iisus a mai zis: Un om avea doi fii. Cel mai tanar din ei a zis tatalui sau: Tata, da-mi partea mea de avere, ce mi se cuvine. Si tatal le-a impartit averea. Nu dupa multe zile, fiul cel tanar a strans totul, si a plecat intr-o tara departata, unde si-a risipit averea, ducand o viata destrabalata. Dupa ce a cheltuit totul, a venit o foamete mare in tara aceea, si el a inceput sa duca lipsa. Atunci s-a dus si s-a lipit de unul din locuitorii tarii aceleia, care l-a trimis pe ogoarele lui sa-i pazeasca porcii. Mult ar fi dorit el sa se sature cu roscovele, pe care le mancau porcii, dar nu i le da nimeni. Si-a venit in fire, si a zis: cati argati ai tatatlui meu au belsug de paine, iar eu mor de foame aici ! Ma voi scula, ma voi duce la tatal meu, si-i voi zice: Tata, am pacatuit impotriva cerului si impotriva ta, si nu mai sunt vrednic sa ma chem fiul tau; fa-ma ca pe unul din argatii tai. Si s-a sculat, si a plecat la tatal sau. Cand era inca departe, tatal sau l-a vazut, si i s-a facut mila de el, a alergat de a cazut pe grumazul lui, si l-a sarutat mult. Fiul i-a zis: tata, am pacatuit impotriva cerului si impotriva ta, nu mai sunt vrednic sa ma chem fiul tau. Dar tatal i-a zis robilor sai: aduceti repede haina cea mai buna, si imbracati-l cu ea; puneti-i un inel in deget, si incaltaminte in picioare. Aduceti vitelul cel ingrasat, si taiati-l. Sa mancam si sa ne veselim; caci acest fiu al meu era mort, si a inviat; era plecat si a fost gasit. Si au inceput sa se veseleasca. Fiul cel mai mare era la ogor. Cand a venit si s-a apropiat de casa, a auzit muzica si jocuri. A chemat pe unul din robi, si a inceput sa-l intrebe ce este. Robul acela i-a raspuns: Fratele tau a venit inapoi, si tatal tau a taiat vitelul cel ingrasat, pentruca l-a gasit iarasi sanatos si bine. Fiul cel mare s-a intaratat de manie, si nu voia sa intre in casa. Tatal sau a iesit afara, si l-a rugat sa intre. Dar fiul cel mare, drept raspuns, a zis tatalui sau: iata, eu iti slujesc ca un rob de atatia ani, si niciodata nu ti-am calcat porunca; si mie niciodata nu mi-ai dat macar un ied sa ma veselesc cu prietenii mei; iar cand a venit acest fiu al tau, care ti-a mancat averea cu femeile desfranate, i-ai taiat vitelul cel ingrasat. Fiule, i-a zis tatal, esti cu mine, si tot ce am eu este al tau. Dar trebuia sa ne veselim si sa ne bucuram, pentruca acest frate al tau era mort, si a inviat, era pierdut, si a fost gasit.

Dedic acest post bunicului meu, dar si tie cititorule care te regasesti in aceasta pilda. Invatati sa va traiti viata, sa va bucurati de ceea ce aveti si sa ajungeti sa fiti fericiti! Invatati sa iubiti pe cei din jurul vostru asa cum si voi va iubiti pe voi. Ferice de cel care isi iubeste aproape asa cum se iubeste pe sine. Fiti buni!

Pacea sa va fie in suflet, Lumina sa va calauzeasca pasii, Iubirea sa va fie alaturi mereu. Asta va doresc!

Niciun comentariu: