vineri, 23 aprilie 2010

SymPhoenix


Miercuri am terminat mai tarziu cu munca decat de obicei, dar tot am reusit sa ajung la concertul celor de la Phoenix. Ultimul concert la care am fost, inaintea acestuia, (nu'mi aduc aminte unde ce si cum) m'a dezamagit datorita sunetului si necomunicarii dintre ei. Au reeditat SymPhoenixul cu Orchestra Simfonica Bucuresti (orchestra destul de cautata pentru proiecte rock). O sala a palatului aproape plina, erau cateva locuri care nu erau ocupate pe sus, dar in rest, lumea frumos asezata se uita cu admiratie la cei de pe scena. Au incantat publicul cu Ciocarlia, Jocul, Mugur de fluier, Vara, Stars dance, To my brothers, Canarul, Nebunul cu ochii inchisi, Vremuri, Anotimul 5, Fluier in cer, Anule hanule, Strunga, Fata verde, Te intreb pe tine Soare, Mica tiganiada, Numai una, Nunta, URSS, Baba Novak, Apocalipsa, Negru Voda, Fie sa renasca si Andri Popa. 24 de piese foarte frumoase si foarte bine lucrate. Pot sa zic ca demult nu am mai auzit un sunet atat de clar ca aseara. Cristi Gram s'a simtit foarte bine pe scena, traindu'si momentele foarte frumos iar soloul de la Negru Voda parca este total diferit de la inceputurile lui cu Phoenixul, intr'un sens bun iar el si cu Ovidiu mi se par cei mai profi de'acolo datorita seriozitatii si a implicarii directe in formatie, Bogdan Bradu a devenit mai rau si mai salbatic si cu mai mult tupeu, Volker Vaessen timid in spate langa Ovidiu, incepe sa'si faca si el simtita prezenta in trupa, Dzidek Marcinkiewicz a umplut foarte frumos prin efecte golul de sunet (daca a existat) prin clapele sale, Ovidiu Lipan Tandarica mereu zambind si mereu pus pe shotii, Nicu Covaci la fel de serios in partea stanga a scenei asa cum l'am cunoscut si asa cum o sa'l vedem mereu cat o sa'i mai mearga degetele pe griff. Pe Ionut Contras nu l'am vazut decat in momentele in care alerga pe scena si nu pot sa comentez prea multe. Pacat ca acest concert nu a fost unul liniar, cursiv, fiind intrerupt de cateva ori de momentele in care orchestra nu stia cand si cum incepe o piesa, sau ce piesa urmeaza.., chestii de'astea tehnice dar care dupa parerea mea umila, la o asemenea formatie nu au ce cauta, mai ales ca a fost un proiect bine pus la punct (teoretic); pacat de aceasta desincronizare dintre formatie si orchestra. A fost un concert la care nu ma asteptam sa fie atat de multa lume, un concert la care sunetul a fost foarte bun, intelegandu'se toate instrumentele. Si daca asta a fost asa, stati si asteptati Classicsul! Concertul o sa apara si sub format DVD.

 Pace Lumina Iubire

Niciun comentariu: