luni, 17 ianuarie 2011

Ne'au batut si la asta

Lumea traieste in era sclaviei, Romania traieste in era negotului. Inca! Lucrurile se vor schimba cat de repede!

Mi'am luat concediu. E aiurea spus, pentru ca sunt intr'un concediu oarecum fortat din cauza cabinetului, de la inceputul lui octombrie. Dar de data asta mi'am luat concediu in care sa stau si sa lenevesc si sa fac ce'mi place. Asa ca ne'am strans o gasca de 4 masini si am plecat dis de dimineata spre Bansko, Bulgaria. Drumul a fost chinuitor, 85% din el fiind printr'o ceata extrema. Si dupa cateva peripetii in care eu am fost tras pe dreapta in incercarea unor politisti bulgari sa ma jefuiasca, dupa ce am luat'o cu masinile pe trotuar ca sa ocolim centrul unui sat, si dupa niste serpetine foarte misto (am urcat de la 300m pana la 1350m pe serpentine) ajungem in mirobolanta localitate. Mi'a placut mult ca erau niste panouri la intrare, pe soseaua principala, cu directia tuturor hotolelurilor de'acolo. Hotelul nostru, Banderitsa era foarte aproape de centru, pe malul raului de'acolo. Iar hotelul este genial si daca mergeti pe'acolo il recomand cu mare caldura. Camere mari si dragute, cu bai bine compartimentate, un bar cu preturi duble fata de un non-stop si cu wi-fi si barmani draguti, cu o curticia interioara, cu piscina si spa si sala de forta. Si restaurant.., mai degraba cantina, dar nu conteaza cu arata restaurantul (care arata bine, dar mesele erau cam ingramadite) ci mancarea. Iar mancarea este excelenta! S'a mancat mult si bine si de toate, asa cum ar trebui sa se manance! Hotelul (am observat ca toate hotelurile) pune la dispozitie un microbus care sa te ia si sa te lase la partie, ceea ce mi s'a parut foarte tare. Deci o mica recapitulare: hotelul foarte bun, sosele mai proaste decat ale noastre! Sosele mai proaste pentru ca nu au delimitarea benzii bine facuta iar limitele de viteza sunt absolut cretine. Revenind la orasel, e ca un fel de Predeal numai ca ceva mai curat si ceva mai interesant.

A doua zi am mers pe partie. Am facut 1 ora de la hotel pana in varf, datorita unei cozi destul de lungi dar si a sistemului destul de imbatranit al gondolei. Defapt, pe tot muntele e un sistem invechit de tractiune. Si cum ajungem noi in varf imi dau seama ca bulgarii ne'au batut si la asta. Au si ei 3 munti in toata tara aia si pe unu l'au dezgolit de brazi si au facut super partii pe el. Adica Bansko am inteles ca nici nu exista pe harta pana acum 3-4 ani iar acum se fac competitii la nivel international acolo. De ce? Pentru ca au venit nemtii si'au fost lasati sa faca treaba. Avem munti mult mai frumosi si peisaje mult mai frumoase, am avea un super turism aici, fie iarna fie vara, dar trebuie sa lasam investitorii sa'si faca treaba, iar deputatii sa lase papetaria inchisa pentru o perioada. Mancare buna au si astia pe partii, nu numai austriecii. Ziceam acum in Bulgaria, ca ar trebui sa facem in fiecare an cate o tara-doua-trei din Europa (pentru inceput) sa vedem ce mancare au astia si ce partii sau funparkuri. O forma faina de turism. Revenind la Bansko, zapada era multa, dar artificiala. Adica inghetata! Si pe alocuri mai dadeai de bolovani. Concluzia primei zile: ne'au batut si la asta! Ne'au luat cu marea si nisipurile lor, acum ne'au luat si cu zapada. DAR! Eu nu mai skiez acolo decat daca stiu clar ca au zapada, pentru ca mi'am nenorocit talpile pe bolovanii si stancile care ieseau de sub zapada inghetata.
Am vizitat si oraselul intr'o zi, cand nu m'am dus pe munte. E frumos, au pastrat partea veche a orasului; au si o biserica ortodoxa dar cu o arhitectura foarte ciudata: nu exista vitralii, desene cu scene biblice pe pereti si nu are turnulete. Arata precum o sinagoga, desi a fost ortodoxa de la inceputuri. Are un altar interesant, unde am gasit reprezentata bufnita egipteana dar si dragonul antic european (vezi stindardul nostru). Biserica este facuta in stilul Bansko (pare'se ca aceasta zona are un stil arhitectural propriu), de'asta era asa de ciudata.
Drumul de intoarcere a fost cu o alta peripetie politista, dar si cu peisaje frumoase. Fiind o tara cu un relief accidentat si cu sosele suspentate, ai ce vedea. Trecerea din Bulgaria in Romania a fost dezastroasa! Taxa podului este aberanta si inutila din partea mea, avand in vedere starea execrabila a "podului prieteniei".

Concluzia generala: bulgarii ne'au batut si la capitolul iarna, nu numai la capitolul vara, si asta e nasol. Eu nu ma mai intorc acolo prea curand, nu in calitate de sofer cel putin, pentru ca au niste reguli idioate de circulatie! Si nu ma intorc la ski acolo decat atunci cand stiu ca a nins mult si ca au zapada serioasa si am pe ce sa alunec! Putinele poze pe care le'am facut le gasiti aici

Pace Lumina si Iubire!

Niciun comentariu: