vineri, 28 ianuarie 2011

SMS

Uimitor dar SMS nu vine de la "Seiner Majestat Schiff" asa cum ai zice, ci inseamna Short Message Service. Glumesc. Stiu ca nu te'ai gandit niciodata la varianta asta in germana, dar e amuzant sa gasesti tot felul de acronime la fel si fel de cuvinte de o rezonanta puternica. Nu vreti sa stiti ce cuvinte porcoase pot fi folosite in limba romana sub acest acronim.

SMSul este folosit cu predilectie in telefonia mobila, fiind un fel de super telegraf/telegrama, pe care "andrisantul" o primeste instant. Exceptie Revelionul si Pastele, cutremurul si inundatiile. La orice operator de telefonie mobila, un sms contine 160 de caractere in care e bine sa bagi informatii scurte, la obiect, fara sa te pierzi in foarte multe detalii. Aici pot fii folosite abrevieri, prescurtari si cuvinte legate sub forma de cifre (2 in loc de "to" sau 4 in loc de "for" - engleza) tocmai pentru a putea transmite informatia intr'un mod cat mai mic si mai rapid. Ceea ce intotdeauna m'a enervat cand primeam si primesc cate un sms este polologhia de informatii pe care le primesti. Am o prietena care in fiecare zi imi dadea jurnalul de bord - cum imi place mie sa zic - cu ceea ce facea sau a facut in ziua respectiva. In cele mai mici detalii. Toate legate si puse in mai multe smsuri. Vedeti voi, asta este o mare problema: unii folosesc smsul pe post de scrisoare si e-mailul pe post de telegrama. Avem parte de atat de multe tehnologii si posibilitati de a comunica intre noi, dar nu stim sa le folosim. Acesti digital imigrants sunt de'a dreptul tupeisti, ei racoland in sfera lor de necunostinta chiar si pe cei de la care am pretentii, adica digital native.

Ca o adaugare la postul anterior legat de E-Mail, mai sunt cei care trimit tot felul de .pps-uri. Ok, foarte frumos, dar cand dai un FW: sterge toate adresele precedente, pentru ca poate cel de dinaintea ta nu vrea sa aiba adresa cunoscuta. Am si eu cateva persoane care imi trimit astfel de FWuri, si cel mai tare mi'a placut de Katy, care m'a intrebat daca sunt de'acord sa primesc tot felul de chestii de la ea si sa am adresa de e-mail impreuna cu ceilalti. Asa da!

- va urma -

Pace Lumina si Iubire

Niciun comentariu: