marți, 25 ianuarie 2011

Te salut generatie in net!

Ce inseamna o idee geniala, care sa'ti aranjeze viata intr'un mod extrem de placut din punct de vedere financiar. Ai facut un site de socializare pentru un campus care apoi s'a transformat intr'o chestie globala. Jos palaria pentru baietasul asta de a facut asa ceva intr'un timp relativ scurt. M'am uitat si eu la film, despre care am scris aici si mi'am exprimat intr'un sens propriu parerea despre pelicula; ma uitam si ma realizam ca nu inteleg nimic din ce zic baietii aia legat de algoritm etc. Ceea ce mie mi s'a parut genial si foarte tare. Ai facut un sistem in care sa comunici instant cu persoane de ipuri diferite, ai facut un sistem prin care poti sa trimiti filme si poze si idei catre cele mai indepartate sisteme din lume. Si toate cu o munca relativ putina care iti aduce o groaza de bani pasivi. Inca o data, respect!

Dar ce ne facem cu generatia native-net cred ca'i zice (mr. Baltac ar putea sa ma corecteze daca gresesc) care a uitat cum se scrie corect din punct de vedere gramatical si morfologic, folosind prescurtarile de litere sau emoticonsurile, dar ce e cel mai grav e ca nu mai stiu sa foloseasca pixul (ce sa mai vorbim de stilou) si cum sa redacteze o scrisoare sau lucruri de genul asta. In zilele ce urmeaza am sa scriu despre e-mail si cum trebuie sa arate un e-mail, sms si cum trebuie sa fie unul si livechatul. Pentru in timp am vazut cum s'a schimbat lumea si cum cei care sunt de 10-12 ani vorbesc cu doi de "o" in loc de "u" sau "q" in loc de "cu" iar lista poate continua. S'au distrus limbile, lexicul si morfologia lor. Cel putin la noi in Romanica noastra draga si scumpa s'au nenorocit valorile si sistemele astea. Pentru cei care aveti copii si'i lasati excesiv de mult pe la PC, aveti grija de ce si cum vorbesc kinderii pe net pentru ca la un moment dat s'ar putea sa va treziti ca nu stiu ce si cum sa se articuleaza anuminte cuvinte.

- va urma -

Pace Lumina si Iubire

2 comentarii:

Madalina spunea...

bravo

Vasile Baltac spunea...

Aplaud interventia!
Cei care au crescut cu Internet se numesc digital natives in opozitie cu cei care la o varsta mai putin frageda iau contact cu el si care se numesc digital immigrants!